Monthly Archives: January 2013

japanese-roll-cake

Suatu hari di akhir 2012 aku membulatkan tekad untuk mendaftarkan diri menjadi anggota Klub Berani Baking dengan harapan mempunyai lebih banyak keberanian dalam mencoba untuk membuat dan menyelesaikan tantangan yang diberikan. Alhasil, pada tanggal 28 Desember, datanglah surat Tjintah untuk membuat … Continue reading

Posted in Cake for boys, Cake for girls, Cakes, Christmas, Experimental, KBB, Rolls | Leave a comment

Another JRC – mangga keju dan coklat keju

Udah lewat masa penasaran sama JRC…emang bener resepnya lebih enak kalo kuning telur dan putih telur dikocok terpisah…sempet2in kemarin malem bikin buat tester.. rasa mangga + krim campur keju dan juga rasa coklat + krim campur keju… Seneng banget ga patah hehe…oh … Continue reading

Posted in Uncategorized | Leave a comment

Sunday treat

Been so busy with work…but to sacrifice my baking time seemed a bit difficult.. Nothing beats the feeling of measuring the ingredients, mixing the dough, and finally getting the cookies out of the oven. Sunday treat…simple choco chip cookies…heart shaped … Continue reading

Posted in Uncategorized | Leave a comment

My Melody – Sanrio Cake

Dear My Melody, You are cordially invited to sit on: Mandy’s Birthday Celebration. Venue: In your favorite place, next to the trees and mushroom. Time: When you come then we will begin. Date: Jan 11 (even though my birthday is … Continue reading

Posted in Cake for boys, Cake for girls, Cakes, Cupcakes | Leave a comment

Baby Cupcakes

Another order from Dias… A simple vanilla cupcakes with baby girl deco. She wanted a mix of color instead of all pink. I hope Franda has a great future and a great life ahead. Congrats!

Posted in Cake for girls, Cupcakes, Uncategorized | Leave a comment